Warrior Ostatnio zastanawiałem się trochę nad profesją Warriora. Postać wybitnie chybiona, na pierwszy rzut oka. Dlaczego? Powodów jest kilka: -Nie potrafi się leczyć, co oznacza, że musi często medytować. -2chi points/ 1 ess stat. VE, które może nie jest mu tak potrzebna jak np Nukerowi, jednak potrzebna jak każdemu do walki. Przez to ograniczenie ciężko otrzymać zadowalającą jej ilość. -Nie ma buffów. Te pseudobuffy, które posiada (bonusik do dmg, +crit/-def, +def/-speed) to właściwie nic. -Broń jest jego główną siłą. Dlatego musi być możliwie najlepsza, co zjada sporo pieniędzy.
Zaletami warriora są: -Smashe. Cała masa smashy. Jedne od bleeda, inne spowalniają, jeszcze inne zadają kosmiczny dmg. -DMG. Zaraz po nukerze mają najwyższy dmg. Właściwie, to gdyby wziąć jeszcze pod uwagę czas, to zabijają mobki znacznie szybciej niż nukerzy (bo castowanie czaru trochę trwa, a w tym czasie spokojnie woj może wpakować 2-3 smashe i po mobku). -Są świetni do bicia bossów. -Warrior to jedna z 2 liczących się klas na PvP*.
Teraz sprawa bulidów. Większość ma Str bulid, ponieważ Dex sux :P Racja - lvlowanie Dex bulidem jest (na wyższych poziomach) straszne. Jednak stwierdziłem, że to Dex bulid jest odpowiedniejszy dla Warriora. Dlaczego? Z powodów wyżej wymienionych. Wszystkich. Oto jakie są ogólne założenia mojego warriora:
1. Dex build. Po pierwsze, lepszy na PvP. Po drugie, wcześniej możemy zacząć bawić się z bossami, częściej będziemy ich trafiać i niemal każdy hit będzie critem, czyli szybciej padnie.
2. Party. Niestety. Ten warrior bez party w postaci healera/hybrydy nie da rady. I to jest najsłabszy punkt warriora. Ogólnie szukamy jakiegoś kumpla, który będzie healerem/hybrydą i nasze życie spędzamy razem z nim. Dobrze jest mieć brata/siostrę (jak ja) w podobnym wieku (jak ja), który/która też gra w 9D (niestety nie jak ja :/ ) ew. dobrego kumpla/kumpelę. Expienie nie jest skomplikowane: walczymy, jak warriorowi braknie hp, to przybiega lekarz i go leczy. Party na shared jest całkiem niezłym pomysłem - warrior szybciej zdobywa exp i w ten sposób odwdzięcza się lekarzowi. Jednak nie mam tu na myśli party znanego z innych gier - warrior, który tylko expi i healer, który tylko go leczy. Taki tandem nie sprawdzi się za dobrze.
3. Build. Dex. Są dwie opcje: -utrzymujemy stałą różnicę między dexem, a str wynoszącą na lvlach RC 30, RL 40 i tak dalej (nie wiem jak to będzie działać :P To tylko takie przybliżone wartości). -Odwrotność Str builda - Str pod broń, Dex reszta. Wydaje mi się lepszy, bo tworzymy specjalistę. Po wymaksowaniu dex dajemy w Cons.
4.Equip Tu sprawa indywidualna - to nie diablo, że mamy masę różnych przedmiotów dodających różne statystyki. Ubranka pod hp, buciki speed, albo te questowe z hp. Tu nic nowego się nie wymyśli. W każdym razie nie kupujemy ubranek pod speed :P Jedyną rzeczą wspólną dla każdego woja jest to, o czym już wspomniałem - najlepsza możliwa broń. Ale nie chodzi, tu o robienie sobie miecza +9 na GC. Z umiarem. No chyba, że ktoś kąpie się w BE ;)
5. Klan Tu też sprawa indywidualna, ale postaram się opisać wady i zalety każdego:
Heavenly Demon. Zalety: -Clan relic +3 dex -Nietrudno o broń Wady: -Drogi. -Brak protectiona
The League of Beggars Zalety -Clan relic +3 Cons -Stosunkowo łatwo o broń -Protection dodający hp -Tani Wady: -Niski dmg broni
Sacred Flower Zalety -Clan Relic +3 dex -Protection dodający dodge -Tani Wady -Bardzo niski dmg broni -Tylko postacie female (dla nie to akutar wadą nie jest..) -Ciężko o dobrą broń
Brotherhood od Thieves Zalety -Protection dający brakujący nam def -Tańszy od HD -Nietrudno do dobrą broń. -Największy dmg broni -Clan relic dający +3 str. (str zawsze się przyda) Wady -Clan relic dający +3 str. (gramy dex bulidem, więc tak sobie) -Droższy od LoB i SF. -Otrzymujemy bardzo dużo Ew
Wu-Tang Zalety -Nietrudno o broń -Niezgorszy dmg broni. -clan relic +3 ess (ess jest deficytowym atrybutem u warriora) Wady -Drogi -brak protectiona -clan relic +3 ess (są lepsze)
Shaolin Zalety -Prawie największy dmg broni -Protection +Ar -Nie jest trudno o broń -Clan relic +3 ess (ess jest deficytowym atrybutem u warriora) Wady -Otrzymujemy dużo EW -Clan relic +3 ess (są lepsze) -Mogą być małe problemy z bronią -Tylko postacie Male
Tabelka z dmg broni Ogólny wniosek jest taki, że Axe = Spear > Polearn > Sword = Saber > Staff > Wheels > Dagger = Gloves Na razie to tyle.
Jest to bardzo teoretyczna wersja warriora, jednak poparta ogólnym doświadczeniem w grze i wieloma różnymi spojrzeniami na warriora (wnioskami z innych strategii na warka). I tu też pojawia się pytanie do Was, warriorów, zwłaszcza tych doświadczinych w graniu swoimi postaciami: co sądzicie o tych teoretycznych przemyśleniach? Powiem, że w party z 2 healerami, 1 hybrydą (ja) i 6 warriorami expiło się naprawdę świetnie (wszystkim) na FD2 (jedyny minus, to chat zaspamowany podziękowaniami ;) ).
*Nie oszukujmy się. Na PvP są Nukerzy niszczący wszystkich i Warriorzy niszczący nukerów :P Hybrydy są urozmaiceniem, żeby warriorzy mieli się na baczności, ale nukerów nie pobiją.
Stwierdziłem, że nie ma co się wymądrzać i trzeba pograć warriorem, żeby coś wiedzieć. Co prawda RL to nie jest jakiś wyczyn, ale dało mi to przynajmniej jako takie pojęcie o tej klasie. Wiele osób pyta się "ale jakie dać staty na początek?" To opiszę mój build, którym całkiem nieźle mi się grało. Oto co należy zrobić po resecie na OC1: krok 1. Kupujesz broń na swój lvl. krok 2. powiedzmy z 12 w ess i 20-24 w cons krok 3. dex pod broń. krok 4. patrzysz ile zostało pkt. krok 5. 1/3 z tego (zaokrąglając w dół) pakujesz w dex, reszta w str.
Potem pakujemy głównie w str, ale nie zapominamy o dexie i raz na jakiś czas (powiedzmy co 3-4lvle) 1-2 pkt w cons. Dex powinien być nie pod broń, tylko trochę mniej niż str. Różnica między str i dex na poszczególnych lvlach powinna wynosić wg. mnie około: OC - 20-25 RC - 30-35 RL - 40-50 FD - 50-60 SM -60-70 GB - 70-80 EC - 80-90 FC - 90-100
|